Každá společnost nezávisle na tom, v jakém oboru pracuje a funguje, potvrdí to, že hodnocení firem je dnes základem úspěšného podniku. Recenze, reference a firemní zkušenosti se podílí na tom, s jak vysokými zisky se firma potýká. Když jsou reference pozitivní, není o objednávky zájem. Jenže problém nastává v okamžiku, kdy se obdrží negativní recenze. Pro malý podnik nebo živnostníka to může být smrtící rána, pokud ji nebude řešit hned.

Sice se říká, že negativní reklama je taky reklama, ale neplatí to vždycky. Velké fungující společnosti si možná nedělají hlavu z jednoho negativního hodnocení, ale jak již bylo zmíněno – pro malé živnostníky a firmy to může být opravdu smrtící kulka, která je smete z povrchu podnikatelského. Naštěstí i když bude špatná reference udělena, můžete s tím něco dělat.

Hlavně referenci neignorujte

Tou největší chybou je, že budete hodnocení ignorovat. Je třeba si uvědomit, že hodnocení vidí denně stovky, ne-li tisíce lidí. Pokud necháte stížnost bez odezvy, nedělá to zrovna dobrý dojem. Proto se snažte zákazníkovi omluvit, případně mu nabídnout nějakou příjemnou alternativu. Zkrátka aby bylo vidět, že jsou u vás zákazníci na prvním místě.

Přečtěte si:   Nespokojte se s hotovým řešením, vestavěné skříně se vám dokonale přizpůsobí

Hlavně nezuřte

Hrát mrtvého brouka je jedna věc, zuřit je věc druhá. V obou případech však mluvíme o něčem, co vás může stát nejednoho klienta. Pokud se rozhodnete reagovat na negativní referenci, važte každé slovo. Rozhodně byste neměli volit agresivní formu, spíše byste se měli snažit zákazníkovi objasnit to, k čemu došlo, případně se pouze omluvte (ovšem slušně, bez žádného emočního zabarvení).

Jakožto podnikatel si dejte pozor na lživé komentáře, za kterými většinou stojí konkurence toužící vás očernit a vyhrát tak konkurenční boj. Takové reference jsou většinou velice hanlivé.

Další články na Kvalitni.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *