Spoustě podnikatelů otevřela koronakrize oči. Během pandemie nebezpečného viru dostala česká ekonomika „na frak“ a mnoho firem bylo nuceno pozastavit nebo zcela ukončit činnost. Ostatní se začali mnohem více orientovat na zákazníka. Loajalita klientů bývá v dobách, jako je ta dnešní, jedním z nejdůležitějších kritérií útraty peněz – měli byte proto zapracovat na tom, aby se u vás vaši zákazníci cítili jako VIP. Jak toho docílit?

1. Naslouchejte, když k vám hovoří

Pro zákazníky je důležité, aby se při kontaktu s vámi cítili výjimečně. Toho lze dosáhnout poměrně snadno. Oslovujte je jménem a v případě osobního setkání neváhejte s tzv. small talk – nezávaznou konverzací, jejímž cílem je prolomit ledy. A co je podstatné: za všech okolností pozorně poslouchejte, co vám zákazníci říkají. Pokud s nimi spíše voláte, během hovoru by se z vaší strany nemělo ozývat ťukání do kláves, respektive pouze v momentech, které jsou relevantní k dané konverzaci.

Přečtěte si:   Je vám teplo, pánové? Přijďte se ostříhat do pánského holičství Praha

2. Poznejte jeho skutečné potřeby

Nepochybujeme o tom, že používáte CRM systém – ale využíváte potenciál analýzy dat? Informace v databázi mají cenu zlata a mohou vám vydláždit cestu k zákazníkovu srdci. Snadno zjistíte, co zákazníci nakupují, a předpovíte budoucí nákupy. Díky tomu jim budete nabízet zboží či služby, které skutečně potřebuje.

Pokud CRM nemáte, pořiďte si ho. Centralizovaná databáze vám poslouží i při online marketingu a zároveň zastane stejnou funkci jako software pro řízení projektů.

3. Uvědomte si, kolik vás ztráta zákazníka stojí

Podnikáte-li v konkurenčním oboru, tak vás ztracený zákazník vyjde na pořádný balík. Nikdy nejde o jednu transakci, ale především o budoucí obchodní příležitosti. Udržet si ho je násobně levnější než vynaložit prostředky na získání nového. Takže než mrhat penězi na akvizici, raději stávající klientelu opečovávejte, jak nejlépe umíte. Co třeba zajímavé slevy „za věrnost“ nebo pěkné dárečky k větším nákupům?

Similar Posts

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *