12 tipů pro zdravý spánek v těhotenství

 

12 tipů pro zdravý spánek v těhotenství

12 tipů pro zdravý spánek v těhotenství

V těhotenství je všechno jiné a spánek především. Zároveň máte poslední možnost vyspat se do zásoby, tak na tom zapracujte a zkvalitněte svůj spánek na maximum!

  1. V 1. trimestru se nestresujte a odpočívejte

Mnohé maminky začnou s pozitivním těhotenským testem panikařit a hned se pustí do přípravy pokojíčku. Pro první trimestr je ale kvůli hormonům typická výrazná únava a ospalost. S pořizováním věcí pro miminko proto zatím počkejte.

  1. V 2. trimestru shánějte výbavičku

Druhý trimestr je ideální doba na shánění výbavičky. Hormonální bouře už ustala a těhotenské bříško ještě není tak velké, aby vám zabránilo v klidném spánku.

  1. V 3. trimestru si pořiďte nový polštář

Nevíte, jak si lehnout a v noci vás často budí pohyby miminka, křeče nebo nucení na močení. Spěte proto i přes den a v noci si dejte pod břicho polštář. Abyste ulevila i krční páteři, kupte si nový ergonomický polštář.

  1. Hodně pijte

Zvýšený pitný režim je důležitý pro vás i miminko, časté noční výpravy na WC ale zabraňují klidnému spánku. Pijte proto hlavně přes den a s postupujícím odpolednem příjem tekutin omezujte.

  1. Zlehka cvičte

Zbavíte se nejen křečí a bolestí zad, zároveň se lehce unavíte a bude se vám lépe spát. Vhodná je jóga pro těhotné nebo jiné speciální cvičení.

  1. Dopřejte si masáž

Poproste partnera, ať vám večer namasíruje ramena. Jistě vám rád vyhoví a vy se před spaním příjemně uvolníte. Rozsáhlejší masáže by ale v těhotenství měl provádět jedině odborník.

  1. Zaveďte pravidelný spánkový režim

8hodinový noční spánek je minimum a čím dřív půjdete do postele, tím lépe. Pokud budete chodit spát každý den ve stejný čas (ideálně před 23. hodinou), tělo si na režim rychle zvykne a usínání bude snazší.

  1. Spěte ve správné poloze

Ve třetím trimestru je nejlepší poloha na levém boku s polštářem mezi koleny a pod břichem. Můžete si pořídit speciální těhotenský polštář, vzít dva menší nebo svůj starý. Poloha na zádech není vhodná, protože břicho tlačí na dolní dutou žílou, zpomalí se tak krevní oběh a vás v noci může vzbudit nevolnost.

  1. Vyzkoušejte bylinky

Pokud vás v průběhu těhotenství trápí nespavost, uvařte si meduňkový nebo kozlíkový čaj. Můžete také vyzkoušet tablety z lékárny. Tyto bylinky mají relaxační účinky a pro miminko jsou absolutně neškodné.

  1. Provoňte si ložnici

Ukolébat ke spánku vás může také příjemná vůně. Nejlepší je aromalampa, která zároveň zvlhčí vzduch v místnosti.

  1. Zajděte k lékaři

Jestliže žádná z rad nezabrala a vy nemůžete v noci spát, navštivte svého lékaře. Předepíše vám slabé léky na spaní. Miminko má sice vlastní biorytmus spánku a bdění, vaše nespavost se na jeho zdraví ale může projevit.

  1. Pořiďte si novou matraci

Stejně jako v případě polštáře, je na místě také výměna matrace. Těhotenství je velký nápor na záda a matrace by jim proto měla být dostatečnou oporou. Nákup rozhodně neodkládejte – až se miminko narodí, budete ho stále nosit, záda si neodpočinou a navíc budete mít mnoho jiných starostí.

Nastávající maminky si zaslouží jen to nejlepší, doporučujeme proto luxusní matrace Curem. Mají vynikající ortopedické vlastnosti a jsou vyšší, takže se vám z nich bude lépe vstávat. Model Curem C 5000, nejluxusnější v nabídce, je složený ze 4 vrstev paměťových pěn a dokonale se přizpůsobí tvaru vašeho měnícího se těla.

12 tipů pro zdravý spánek v těhotenství

12 tipů pro zdravý spánek v těhotenství

Zanechejte odpověď

Copyright © 2016 Kvalitní.cz ·